Snag_4fa0f07e.png

Bowling • Sport • Morro

Alle kan spille bowling. Her finner du nyheter, bilder, resultater og annet fra idretten vi er så glade i.

bowling.no

Poengløs langtur for 1. laget

3. okt. 2016, 18:05 av Sven Tore Iversen

1. laget har nå vært gjennom 3 ligarunder, men hentet få poeng.

I første runde hadde Sofiemyr hjemmekamp mot Larvik. Larvik har alltid vært en tøff konkurrent, men det har historisk alltid vært jevne kamper og vanskelig å spå en vinner i forkant. Denne gangen hadde Sofiemyr hjemmefordelen og fikk utnyttet den til å vinne 11-1.
Thor Kristian Solberg var utvilsomt rundens beste, han leverte hele 812 på 3 serier. (snitt på 270,67).

I 2. runde var vi på Østfoldstur, der vi møtte Varna og Fredrikstad. Dette er kamper vi burde tatt poeng, alle fall med vårt beste lag. Dessverre hadde vi flere forfall av våre beste spillere, men møtte også god motstand i både Moss og Fredrikstad.
Thor Kristian var best i Moss, men i Fredrikstad var det Kay Petter Thoresen som fikk vist seg frem med 693 i sin sesongdebut på 1. laget.

I 3. runde ble det kjøretur til Molde og Trondheim.
Vi visste at begge kampene ville bli vanskelige, men i Molde var det mye godt spill, der trakk Molde det lengste strået til slutt. 5 banepoeng på bortebane er som regel bra, men ikke nok til å vinne.
I Trondheim møtte vi en svært utfordrende profil, der det ble tydelig at vi slet med å følge med på endringer i banen. Selv om vi gav hjemmelaget press i flere kamper endte det med kun 2 banepoeng.
Thor Kristian var best, fulgt av Ronny og Øyvind.

Når 3 runder er spilt kan vi oppsummere med at bortebane er vanskelig. Det gjelder heldigvis ikke bare oss, i avdelingen er det kun 2 borteseire på de 20 kampene som er spilt til nå.

Neste runde kommer det 2 hjemmekamper, der det blir viktig å hente poeng. Kampen mot Briskebyen blir antagelig sesongens vanskeligste hjemmekamp, men vi bør vinne både den og kampen mot Askøy for å henge med.